2010. augusztus 26., csütörtök

Bence - Dealer Bt

A következő interjút még körülbelül március környékén csináltam Bencével most kicsit felújított változatba olvashatjátok mivel nagy várakozás után végre kijött a Dealer Bt lemez.


Mikor kerültél be a Dealer Bt-be? Mennyire volt nehéz a beilleszkedés?
Tavaly előtt nyáron kerültem be úgy emlékszem. A beilleszkedés nem volt nehéz mivel már cimborák voltunk előtte is a többiekkel.

Mennyire próbáltad belevinni és mennyire sikerült a zenétekbe a Te zenei ízlésedet?
Az ember, hogyha szereti a zenélést, akkor folyamatosan próbálja belevinni magát a zenébe. És ez sikerült is mivel sokat foglalkoztam ezekkel a dolgokkal, a többieknek talán nem volt annyi ideje, mint nekem erre. Kicsit rockosabb, dallamosabb lett az új lemez, érdekesebb és összeálltabb szerintem mint az előzőek. Kinek mi tetszik, nekünk most ez!

Ha jól tudom nem rég stúdióztatok. Mikorra várható a lemez?
Most jött ki a lemez, a www.myspace.com/dealerbt -n lehet hallgatni. A szövegek mérsékelten érthetőek, ezért is a blogban olvasható minden, angolul/magyarul is!

Mire próbálsz összpontosítani, figyelmet felhívni mikor zenét - szöveget írsz?
Nem tudom, talán semmire. Akkor tetszik nekem egy szöveg, ha éppen akkor a hangulatomhoz megy, nem tudom. Általában a legjobb dolgok akkor jutnak eszembe, ha koncerten vagyok vagy a kocsmában, de ez változó. Semmire nem szoktam összpontosítani.

Mióta foglalkozol amúgy zenéléssel, mely zenekarokba tépted a húrt a Dealer előtt?
A Streets of Arrabona-ban kezdtem, de előtte voltak már sötét dolgaim, Mofém fúvószenekar és hasonlók :) Zeneiskolába is jártam régen. A zene fasza dolog, mert összehozza az embereket, akármilyen zene. Ez a lényege.

Ha jól tudom trombitáztál. Belevinnéd a Dealer zenéjébe egykét fúvós szonettet?:)
Á, semmiképpen. (A szonett nem verses irodalmi műfaj egyébként? :)) Az a hangszer állat hangszer, bár már nem kezdeném újra, meguntam. Viszont nem szeretem az ilyen zenében a fúvósokat, valahogy annak az ízlésem szerint ott semmi keresnivalója.

Ki tudja, lehet, hogy jól jönne ki.
Lehet, de nekem nem tetszene, akkor meg minek. Az ember főképp magának zenél, mert élvezi. Aztán ha másnak is tetszik az meg fasza.

Kivel zenélnél szívesen akár egy szám erejéig legyen az zenekar vagy csak egy zenész?
Hát nem tudom így. Van pár ilyen arc. (pill gondolkodom) :) Elég állat lenne, egyszer mondjuk a Lemmy a Motörhead-ből basszer-vokálozna egy Dealer számot, az elég meglepő lenne.

Nem rég lehetett olvasni a myspaceteken egy kisebb kirohanást, amivel egyet értek. Mi a véleményed az itthoni undergound-ról, mind zenész, mind magánszemély?
Ja, kicsit elegünk volt egykét dologgal kapcsolatban, de nem katasztrófa. Amúgy meg, nagyon kicsi itthon a közösség, ha összehasonlítjuk akár a környező országokkal. Ez van, aztán majd változik ez is. Zenekarok kellenek, jó punk és oi! zenekarok, és lesznek arcok is. Szinte teljes a hiány, mi is általában HC zenekarokkal lépünk fel, nincs a pályánkon senki itt a térségben, vagy ha vannak is nem túl aktívak vagy tényleg nagyon fos zenekarok. :)


Mikor csöppentél bele a skinhead életformába? Számodra milyen értéket hordoz?
Már régen belecsöppentem, akkor még volt itthon is társaság ehhez, aztán kikopott, már csak 1-2 ilyen arc lézeng. Értékek? Közösség, közös élmények, másnak lenni, mint a többiek, fasza bulik, jól kinézni, ilyenek. De már nem kategorizálok, nem érdekel, ki minek néz, bakancsot sem nagyon hordok már. Valahogy ez már nem fontos a számomra.

Több évig tanultál külföldön, gondolom volt időd megismerni az ottani undergroundot. Mik azok a dolog szerinted, amit át lehetne hozni a magyar színtérre?
Hát, onnan mindent. :) Nagyon fasza ott lenni. Kurva jók voltak a kis közösségek, azok a srácok-lányok tudták mitől döglik a légy. Az a helyzet hogy itthon mindig csak ez az utcai-keménygyerek vonala volt meg a kultúrának, ott meg inkább a klasszikus dolgokra mentek vissza. Crombie kabátok, stapress levis, makkos cipő meg Northern Soul. Ez nekem sokkal jobban bejött, mint ami itthon ment. Talán ezért sem érdekel itthon az attitűd, mert azt a feelinget itt nem kapom meg. Néha azért persze úgy megyek szórakozni, hogy kiöltözök, mintha épp egy Northern Soul buliba mennénk, a szép idők emlékére :)

Mi a véleményed az itthoni skin srácokról? Milyen okosságokkal látnád el Őket?
Nem is nagyon ismerek itthoni skin srácokat, rajtatok kívül, meg van egykét nálam idősebb arc. Nem tudok úgysem mit mondani, úgyis azt csináljátok, amit akartok :) Gyertek kertet ásni! :)

Mennyire tartod az idősebb arcokkal a kapcsolatot, mind a magyar, mind az osztrák félről?
Itthon is, meg osztrákoknál is annyira, amennyire éppen kell, hogy mondjam, beszélgetünk néha ezekkel az arcokkal, de úgy igazából sosem mozogtam együtt sokkal idősebbekkel, gyerek, feleség, stb. ha már van, akkor úgysincs sok közös problémánk miegymás. De jóban vagyunk, bármikor tudok hozzájuk fordulni, ha olyan van.

Mi fogott amúgy meg a skinhead szubkultúrába? Mik voltak az első zenék amiket meghallgattál?
Az első zene a 4Skins volt, arra emlékszem. Az nagyon bejött, aztán Cock Sparrer, Business, a régi Oi!-ok. Tetszett az egész őszintesége, bunkósága, nincsenek nagy szavak, fasza egyszerű és egyenes, bejött. Engem ez fogott meg.

Hogy állsz a ska, reggae, Northern soul zenékkel?
Régen nagyon mentek ezek nálam. Főleg a ska és a reggae. Jó darabig próbálkoztam vele hogy selector bulikat csináltam, meg mentem is ahova elhívtak, javarészt early reaggae-t meg elsővonalas ska-t nyomattam, sokaknak nagyon bejött, aztán meguntam. A Northern Soult meg igazán Bécsben ismertem meg, rengeteg bulit csinálnak ott kint, ez amúgy a leginkább buli zene szerintem a 3 műfaj közül. Viszont már évek óta nem hallgatok itthon semmi mást, csak amiben torzított gitárok vannak, ezért elmaradt mindhárom nálam. Majd visszajönnek, ha olyan hangulatom lesz.

Nem is játszanál, mondjuk egy ska zenekarba?
Nem.

Kicsit forduljunk el a zenei témától. Mivel foglalkozol a magánéletben?
Egyetemre járok levelezőn, mellette egy vállalkozás körvonalazódik jelenleg.

Értem. A zeném kivűl ha jól tudom egy másik nagy szerelmed a peca? Mennyire tolod nagyba a dolgot?
Hát ezt nem jól tudod. :) Az a Vörös nagy szerelme, aki már nem játszik a zenekarban. Én régebben pecáztam sokat, de most már talán, évente ha kétszer kimegyek. Sok pénzt emészt fel ha valaki jó akar lenni benne, én ezt inkább szórakozásra költöm, vagy hangszerre.

Akkor ezt bizony beszoptam. :) És mi a helyzet a lányokkal, mik az ideálok!? Megkérdezem, hátha valami kis hölgyemény olvasná ezt az interjút és felcsillanna a szeme.
Csak csillogjanak a szemek, abból baj még nem volt! :) Ideálom nincsen, mindig változik. Valamikor ilyen valamikor olyan, tökéletes recept nem létezik nálam. Most nincsen senkim. Majd úgyis egyszer megfog valaki, de arról úgysem fogok tudni.

Mi a legjobb csajozó szöveged?:)
Mindegyik a legjobb, rossz nincs. :) Nem tudom, akkor a legjobb ha nem vagyok részeg.

Kedvenc italod?
Jó fehérbor jó erős szódával nagyon jó tud lenni.

Ha már pont a szóda és a bor jött fel. Hogy jött az ötlet, hogy a karodra tetováltasd?:)
Fogalmam nincsen, szeretem az abszurd dolgokat, talán ezért a fröccs. :)

Mesélj a tetoválásaidról, nem kevés van. Mi a jelentése számodra a magadon hordott rajzoknak?
Vissza tudok dátumozni, mindegyik egy érzést hordoz, teljesen visszahozza nekem a keletkezésekor volt élményeket, ez a legjobb benne. Meg állatul néz ki, ha kiteszem a kocsiból a karomat :)

Tervezel-e még a közel jövőbe?
Most egyelőre nem, de aztán lehet, hogy hamarosan elmegyek csináltatni.

Mi lenne szerinted az a dolog, amitől feladnád a mostani életedet, mitől változtatnál?
Mindig változik az ember, ez így normális szerintem. Szeretnék magamnak biztos anyagi hátteret, stb. De ha ez meglenne egy csapásra mondjuk, vérszemet kapnék és jönnének új célok. Feladni az életemet nem tudom, amitől tudnám, talán ha háború lenne vagy hasonlók, amikor mást nem tehetsz.

Véleményed a politikáról?
Szerintem most kezdünk nagyon elmenni a rossz irányba. Eddig is voltak agitátorok de most nagyon erősen jelen vannak, és úgy érzem sokkal több ember szimpatizál velük mint eddig. Csak nehogy nagyon rossz vége legyen. Az emberek nem értik meg hogy a demokrácia része az is hogy köpködhetnek, lázadozhatnak. Aztán, majd ha véletlen sikerül és kiharcolnak, maguknak egy diktatúrát majd ők néznek a legbutábban, hogy be van szabályozva minden keményen. Nem szoktunk politizálni, egymás között sem nagyon, úgyhogy többet ne is beszéljünk erről. Mindenki gondolkozzon el magában ezekről a dolgokról aztán menjen el szavazni ha akar és kész.

Jó ok, csak rákérdeztem.
Jaja, jó kérdés volt, semmi baj nincs vele, csak írtam a gondolataimat!

Mi dühösít fel igazán? Mivel próbálod magadat lehiggasztani? 
Hát.. a pofátlanság, kapzsiság, érzéketlenség, tiszteletlenség. Meg csomó minden, mint minden normális embert szerintem. Ha kisebb dologról van szó akkor veszek egy nagy levegőt, ha nagyobból akkor elszívok egy cigit. Aztán van hogy elpattan az ember agya de ritka az ilyesmi. 

Gondolkoztál-e már azon, hogy mind sokan itthon lelépni külföldre? Ha igen merre mennél?
Még nem nagyon gondolkoztam ezen. Szeretek itthon lenni, azért sehol sem olyan, mint otthon. Ha bármi is van, amiért mennék az a pénz. Ha már akkor Németországban szívesen kötnék ki, Berlin állat lenne. Kibaszott nagy élet van ott. Nekem a német nyelv miatt inkább német nyelvterületek játszanának. Sokkal jobban otthon érzi magát az ember, mindenhol ha a körülötte levőket jól érti. Meg Bécsbe is nagyon szívesen visszamennék. Most lehet az lesz. Bár a legjobb az lenne, ha egyszer eljutnék olyan életszínvonalra, hogy nem lenne probléma innen Óvárról pl minden hétvégén kijárnom Bécsbe iszogatni, szórakozni.

Melyik országot látogatnád meg szívesen, mint turista?
Mindenhova elmennék. Nem tudom, legjobban talán Amerika vonzana, körbejárnám, ha lenne rá pénzem.

Ki mennél a Janihoz?
Biztos őt is meglátogatnám, kérnék tőle egykét tippet, mit érdemes megnézni odaát, mondjuk gondolom a lista vég nélküli. Meg lehet hogy azért jól be is rúgnánk :). Ha lenne, úgy igazán pénzem végigjárnám a híres horrorfilmek helyszíneit. :)

Tényleg, kedvenc C kategóriás horror filmjeid?:)
Hát most gondolkodóba estem. Nem tudom hirtelen.

És mi a helyzet Galbenisz Tomasszal?
Tomasz úr mindenkit érdekel :) Az egy szinkronszínész, akinek a nevén röhögtünk. :)

Kik a szemedbe a legnagyobb példaképek?
Jézus, a Pindur Pandúrok, GG Allin :)

Hívő vagy, hogy Jézust írtad?
Nem, vicceltem :) Amúgy érdekes ez a példakép dolog, néha az ember felnéz másik emberekre, mert azok többet elértek, mint te, aztán te is megpróbálod elérni. Segítenek a kitűzött célodban, valami ilyesmi nem? Csak most gondolkodtam el ezen :)

Hehe. Ha megtalálnád a csodalámpát, mit kívánnál Tőle?
Sok pénzt! :) Azon kívül meg azt, hogy úgy tudjak gitározni, mint senki más ezen a földön. Meg jólétet mindenkinek, elégedettséget.

Kérlek, értékeld az interjút!
Fasza volt, tetszett. Jók voltak a kérdések, csak így tovább!

Én megköszönöm, hogy válaszoltál a kérdésekre. Utolsó szó jogán mit üzensz a nagyvilágnak?
Szerintem semmit :) Köszi Gabó, sok sikert a zine-edhez, meg úgy általában!